luni, 30 aprilie 2012

Amintiri din Franta 3

Tot din Franta. Cum a inceput povestea asta,pai eu si Vali eram in aceasi universitate si lucram in aceasi firma,degi fusese in aceasi universitate cu noi si please cu bursa in franta si binenteles ca orice roman cu creier nu s a mai intors, a ramas cu bursca cu tot acolo.. Asa si cum noi eram prietene bune , s a gandit Degi ca o vacant in Lion ,Franta ar fii buna si Vali a zis ok hai sa mergem si am mers…… Prima decizie neinspirata a fost sa mergem cu autocarul-Nu Niciodata,din lipsa de fonduri mai bine nu mergeti sau luati Ia ma nene,macar riscati sa ajungeti la stiri ca ati fost atacati de unu si nu ca ati vrut sa va sinucideti in autocar..o sa va intrebati de ce? Pentru ca autocarul era condus de soferi tipic romani,din aia care au 2 clase mai mult ca trenull si care asculta nu ,nu ati ghicit ,manele,nuuu,asculta muzica popular romaneasca.Sincer nu stiu care e mai rau,Manele sau musica romneasca popular,dar sincer as fii ascultat un Guta mai repede dacat :Aseara ti am luat basma siardiridirir dada,si nu stiu ce ai facut cu ea…”Naiba stie cum era melodia aia,dar sincer din Bucuresti pana in Lion am facut 38 de ore,am ascultat acea melodie cel putin 20 de ore..Asa si drumul a fost bestial,cu romani care mergeau la produs in Germania sau Franta,asta depinde de cerintele produsului.Dupa 38 de ore de conversant si dat jos la pisu si tigari am ajuns in sfarsit in lion,unde surpriza,lionul era un fel de bucuresti dar mai curat… Degi ne a luat acasa,unde am inceput sa despachetam,2 sticle de votca,2 sticle de martini alb,o sticla de vin,salam de biscuit,salam de sibiu si apoi restul hainelor.. Si hai sa mancam,ce sa mancam,mai bine hai sa bem,sa nu intelegeti ca am fii alcoliste nu dar acele 38 de ore de nesomn combinate cu conversatii la nivel de ,schimba caseta aia ca murim aici in masina si cu stresu venit de la nenea soferul care ne spunea ce frumoase suntem noi bucurestencele,simteam nevoia sa bem ,sa bem pana uitam de acel mirific autocar sis a uitam ca in 15 zile mergem inapoi cu alt autocar (surpriza noastra avea sa fie peste 15 zile cand de fapt era acelasi autocar cu aceasi soferi si culmea aceasi caseta de cacattt) Am baut ce am baut si am dormit…Vali avea un nou iubit pe vremea aia,sot pe vremea asta..si se trezea mereu sa vorbeasca cu el pe mail,culmea e ca Degi,asa cum va spuneam pur frantuzoaica nu avea internet in casa ,asa ca vali trebuia sa mearga la un café..Si a mers,fiind o prietena buna nu m a trezit sa ma duc cu ea la internet m a lasat sa dorm ca porcu ,ca eram obosita .si cum dormeam eu in noua casa din Lion ,tot la etajul 3 stateam aud in somnul meu cel dulce.Pitico scoala te in pizz matii ca sunt afara..Eu ma gandeam cine dracu vorbeste romaneste..Si vocea continua..faaaaaaa te bat,trezeste te.Vali fata buna de salajean vroia sa ma jumuleasca pentru ca :ea a plecat la internet si nu avea cheie sa intre inauntru,nu vorbea o boaba de franceza si pentru ca acea cladire era cu interfon nu a puttu sa intre inauntru fara cheie or fara a comunica cu vecinii de la geamuri.Asa ca pur romaneste a inceput sa urle pe strazile Lionului ca ma rupe cu bataia ..M am uitat pe geam si dai si razi..Am coborat deschis usa si hai sa asteptam sa vina Degi,care nu mai venea.Ne era foame in friginder numai Bere si iar bere.Mancare nu ,ca eram la dieta cica,dieta de bere.. Hai sa mergem sa mancam,sa luam un sandwich de vis a vis,proasta alegere iar,noi cu engleza de balta,tanti de la magazine cu franceza si engleza nu ,am cumparat de 3 euro sandwich de paine cu unt si maioneza,atat,nimic altceva.Era mic dar ne a lasat un gust amar ,eu si Vali am injurat in romaneste,nu pe tanti ,pe prostia noastra ca nu am putut astepta pana vine Degi…

Niciun comentariu: