luni, 30 aprilie 2012

Din seria mea a amintirilor,da ma rog nu pot sa fiu asa originala asa ca il copii pe domnul "vis urat" Cand am fost in Franta in Paris,Degi, era pe vremea aia agent imobiliar,locuia undeva in Lion si avea biroul in Paris,o feerie,condus 3 ore ,sau asa ceva si daca nu mi am rupt gatul pe geam uitandu ma la toate castelele de pe strada,sa stiti ca au aia castele bai nene,multe…nu mai stiu ca la un moment dat imi bagam picioarele in ele de castele vroiam sa vad parisul cel laudat de atata lume..Ce laudatura..e un oras ca toate cele,tiganii si romanii nostrii peste tot,hoti la tot pasul.case vechii de o suta de ani sau dracu stie,Luvru,da interesant dar nu am fost ,l am vazut de afara,la 25 de ani nu e asa interesant sa stai nu stiu cate ore sa vezi tablouri.La 34 de ani suna mai interesant,cred ca cu cat te babifici iti creste gustul pentru arta sau devi plictisitor,nu sunt sigura care din ele,mi ar placea sa cred ca mi a crescut gustul pentru arta. Asa stai ca eram in masina..si mergeam si mergeam si sa nu credeti ca drumul asta a fost ieftin ,a platit degi la viniete si benzina de mai bine mergeam pe jos,ceva de genul 350 de euro asa imi aduc eu aminte ca dus intors am platit… Ma rog a platit ea ca ii plateau aia de la munca,si am mers acolo in wknd,in iulie candva…Mergi in iulie crezand ca ai sa prinzi soare, te inseli daca nu a plouat de m am acrit…Nu imi place ploaia ,adica imi place ca na e folositoare pentru natura dar nu si pentru mine cand sunt in vacanta.. Asa si dupa o calatorie de cateva ore ,sincer nu imi aduc aminte cate,dar multe..ajungem in Paris…si intram intro cladire veche la etajul 3 ,casa goala de inchriat.undeva la periferia parisului,frumoasa casa,nah Franta,nu as sta acolo decat daca as fii obligate..si uite ca am fost si am stat..si cum noi credeam,sau cel putin eu credeam ca stam undeva intro casa normal,nu ne am adus cu noi decat ce aveam pe noi si un schimb ,nu prospae sapun sau alte alea..Nope… Si in casa aia goala scoate Degi o geanta si incepe si umfla la picior,si umfla si eu…ce e aia??ea ,patul nostru…si uite asa am dormit imbracata intrun pat gomflabil cumparat de la Carefour,intr-o casa goala, unde apa nu era, dar lumina lumanarii era perfecta.Dar am fost in Paris si am stat moca??Tipic romanesc! In seara aia cred ca am mers undeva sa bem o bere cu toate ca nu eram asa de fericita sa beau o bere cu preturile de acolo.Tin sa specific ca abia terminasem universitatea si lucram part time la Orange,salariu bun dar nu cat sa bei 5 beri in Paris…Am baut una sau doua si ne am intors cu metroul la periferie,urmand ca a doua zi sa vizitam Parisul-centrul. A doua zi ne am trezit rupte de spate,toate oasele erau in revolta…Hai sa ne schimbam,tineti minte ,2 schimburi la noi.Asta ce aveam pe noi si unul in geanta, si ne am schimbat, ne am parfumat ca dus nu prea aveam,speram sa nu mirosim dar nu ne impacientam ca stim ca francezii nu prea sunt ei curati sau avem noi impresia ca nu sut pentru ca sunt invadati de romani nespalati ca noi…ma rog asta e alt subiect.. Si plecam sa vedem central..Case vechi ,luvru,Notre dame frumos ce sa zic,sena…o plimbare pe sena unde ne a facut tanti aia capul calendar si am plaiti 13 euro sa ma ameteasca de creieri…am ras de podurile lor…frumos…si hai sa vedem turnul magic Turn Eiffel ,frumos,e impresionant,chiar am o poza pe undeva,eram asa de slaba,acu cand ma uit la poza nu ma impresineaza faptul ca eram sub turnu eiffel,,,neah,ma uit la poza si zic: mama aveam 45 kg ,si 25 de ani…mamamamm..deci asa vede lumea poza dupa o vreme, si cand zic lumea ma refer la mine. Si ne asezam la coada…la coada sa ne urcam pe mirificul turn..si stau o ora si stam 2 ca era coada ,nu eram noi singurele proaste…si la un moment dar a venit..a venit asa neanuntata ,ploaia..da nu ploaie normal,nuuuuu era dumnezeu cu furtunu de la pompieri si il turna pe noi..mai aveam 30 de personae ,pierdusem 2 ore la coada da acu ne am gandit noi.Ma asigurare avem! pentru o aspirina ,dar daca ne trebuie un antibiotic ce ne facem..Ne am uitat si in spirit pur romanesc am zis toate trei..Imi bag p....a in el de turn ca mai venim..Da Degi s a mai dus ,eu si vali….Mai e timp ca n am murit inca… Asa si cum Dumnezeu turna cu furtunu ala mare…dai si fugi,,masina parcata aproape la 10 minute,dar calculand 10 minute cu un furtun de baie pe tine care toarna non stop alea 10 minute sunt de fapt 3 ca asa de repede fugeam,eram campioane la cross… Hmm aveam apa si in chiloti,deci fleasca…stai ca mi am adus aminte de un prosop,deci era un prosop in masina…aha … Mda nu facusem noi dus in casa dar Doamne ne a dat afara…si am stat in masina si ne am schimbat,adica ne am dezbracat in curu gol toate 3,pe rand bineteles si ne am imbracat cu hainele de ieri..da cu hainele purtate cu o zi inainte cu alea de dormisem in ele…si am placat inapoi spre lion ,alta calatorie de 3-4 ore de data asta mirosind dubios si tremurand ca aveam parul ud …dar am ras…si inca mai rad cand imi aduc aminte ca m am dezbracat in curu gol in paris langa turn.

Niciun comentariu: